123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail:     info@123inkt.nl 
Vragen:   123inkt.nl/help
Meer dan 2,5 miljoen klanten! Al 10 jaar lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

 
Home Cartridge recycling Klantenservice Blog Offerte Over 123inkt.nl Vacatures Contact Inloggen Klik hier voor onze Belgische website

Webwinkel

Zoek een product

Mijn 123inkt.nl

Betaalopties:

online betalen met PayPal

achteraf betalen met acceptgiro

Verzendopties:

Wij zijn aangesloten bij:

Al 10 jaar lid van Thuiswinkel Waarborg

FSC® gecertificeerd:

Beoordeling door klanten:
8.6/10 -
964 beoordelingen

De 6 grootste ergernissen op kantoor



Na uw huis, is uw kantoor waarschijnlijk de plek waar u de meeste tijd doorbrengt. Deze plek deelt u met uw collega’s en dat zorgt naast gezelligheid ook voor de nodige ergernissen. De een zet het liefst een gezellig muziekje op, terwijl de ander het best werkt in stilte. Elke collega is anders, maar toch komen veel ergernissen in elk bedrijf terug. Hoeveel van deze 6 grote kantoorergernissen herkent u?

1. Kantoorapparaten die niet klaar zijn voor gebruik

Steeds als u snel een paar pagina’s wilt printen is het weer raak: de toner van de printer is leeg. Dat betekent kleppen openmaken, een nieuwe toner zoeken in de voorraadruimte en de oude toner op de juiste plek weggooien. Als u echt een pechdag heeft, treft u ook nog een lading vastgelopen printpapier in de machine aan. U bent zo tien minuten verder voordat u eindelijk kunt printen. En dat allemaal omdat uw collega’s de printer niet netjes hebben achtergelaten. Voor gedeelde kantoorapparatuur zoals printers en papiervernietigers geldt vaak dat niemand zich er verantwoordelijk voor voelt en dat maakt het verleidelijk om weg te lopen voor het onderhoud van de apparaten.

2. Rommelige bureaus en kantoren

Hoe netjes u zelf ook bent, u heeft maar een beperkte invloed op de netheid van het kantoor. Sommige collega’s lijken de stapels papieren en verzameling halflege koffiemokken niet eens te zien. Dit kan tot irritatie leiden, vooral als u zelf groot voorstander bent van een clean desk policy. Als uw eigen papieren netjes in een brievenbak of bureauladeblok liggen, is het contrast met het rommelige bureau naast u extra groot. Ook de kantoorkeuken is een plek waar zelden genoeg wordt opgeruimd en schoongemaakt. Afwas stapelt zich op, net als de bakjes met mysterieuze voedingsmiddelen in de kantoorkoelkast. Ook hierbij geldt dat dit voor de een geen enkel probleem is, maar voor de ander een bron van ergernis.

3. Collega’s die afspraken niet nakomen

De mensen waarmee u samenwerkt, komen hun afspraken lang niet altijd na. Soms lijkt er weinig veranderd sinds de tijd van schoolprojecten en werkgroepen. Een collega die zijn werk niet (op tijd) aanlevert, laat uw project in de soep lopen. Ook uitgeleende kantoorartikelen en zelfs uitgeleend geld ziet u niet altijd terug. Het niet kunnen rekenen op afspraken met collega’s leidt tot teleurstelling, woede en frustratie op de werkvloer.

4. Een te warm of te koud kantoor

De een zit te rillen, de ander heeft het “bloedheet”. Vooral in kantoorruimtes met airconditioning is de temperatuur een steeds terugkerend onderwerp van discussie. Overigens is het op de werkvloer bijna onmogelijk om een ideale temperatuur te vinden. Vrouwelijke werknemers geven de voorkeur namelijk aan een hogere temperatuur dan mannen. Wat wel bijna iedereen waardeert, is de mogelijkheid om een raam te openen. Dat is ook goed voor de hoeveelheid zuurstof in de ruimte. Een andere oplossing om de luchtkwaliteit te verbeteren is het gebruik van een luchtreiniger. Hiermee worden verontreinigende deeltjes zoals stofmijt uit de lucht gefilterd. Van een gezondere kantoorruimte profiteren we allemaal.

5. Slechte communicatie binnen de organisatie

Veel kantoormedewerkers vinden dat de communicatie vanuit het management veel te wensen overlaat. U wilt tenslotte graag weten wat er speelt in de organisatie. Maar ook tussen verschillende afdelingen en zelfs binnen teams kan slechte communicatie frustrerend zijn. Toch is meer communicatie niet altijd beter: onnodig veel cc’en is ook een grote kantoor ergernis, net als te veel en te lang moeten vergaderen.

6. Irritante geluiden op kantoor

Luide telefoongesprekken, slechte grappen, roddels, of muziek die niet in de smaak valt. Met deze en andere geluiden heeft u dagelijks te maken op een druk kantoor. Ook hier geldt dat de een het gezellig vindt en de ander zich eraan stoort. Gelukkig is geluidsoverlast op de werkvloer deels op te lossen door muziek te luisteren met een koptelefoon en door telefoongesprekken zo veel mogelijk in een aparte ruimte te voeren. Ook geluidsschermen tussen bureaus kunnen helpen, vooral in een grote kantoortuin.

Gelukkig komen er ook positieve geluiden van de werkvloer: met name het sociale contact met collega’s wordt gewaardeerd. Uw collega’s zorgen voor veel gezelligheid en helpen u ook op zakelijk vlak. De samenwerking met collega’s zorgt ervoor dat u tot betere en creatievere oplossingen komt. We raden u daarom aan om u niet te veel te focussen op die paar kantoor ergernissen, maar om vooral stil te staan bij de positieve punten van uw werkplek. Samen staan we sterk!
Terug naar het blogoverzicht
 

Mogelijk ook interessant:

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 21% btw)
Laagsteprijsgarantie!


Om 123inkt.nl beter en persoonlijker te maken, gebruiken wij cookies en andere technieken. Hiermee volgen wij en derden uw surfgedrag op onze site, passen we advertenties aan op uw interesses en kunt u pagina's delen via social media. Door verder te gaan, gaat u akkoord. Lees meer Sluiten