123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail: informatie@123inkt.nl 
Vragen: 123inkt.nl/help
meer dan 4 miljoen klanten! Sinds 2010 lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

Nu ook de goedkoopste kantoorartikelen

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!

Populaire producten

Laptopstandaard

Hier vindt u de laptopstandaard of laptophouder waar u naar op zoek bent. We verkopen standaarden voor laptops in alle afmetingen en van diverse merken. Bestel vandaag nog een laptopstandaard en u kunt morgen al ergonomisch verantwoord aan het werk!


Laptopstandaard kopen? Beter voor u én uw laptop!

Met een laptopstandaard, ook wel laptophouder of laptopverhoger genoemd, zet u uw laptop op de juiste hoogte op uw bureau. Zo neemt u een ergonomische houding aan achter uw laptop. U bestelt hier uw in hoogte verstelbare laptopstandaard van onder andere Fellowes. Profiteer van laagsteprijsgarantie én razendsnelle levering!

De voordelen van een laptopstandaard

Een laptopstandaard kan een oplossing bieden voor een aantal problemen waarmee u tijdens het werken te maken krijgt. De houder dient dus vooral een functioneel en praktisch doel.

1. Helpt bij een ergonomische houding

Het eerste en belangrijkste voordeel van een laptopstandaard is dat uw werkhouding positief beïnvloed wordt. De houder werkt namelijk als laptopverhoger. Hierdoor kijkt u niet langer schuin naar beneden, zoals het geval is wanneer de laptop plat op het bureau staat, maar recht voor u uit. Uw nek en schouders worden ontlast en de kans op pijnklachten vermindert.

Doordat de laptopverhoger uw laptop wat hoger en verder zet, ontstaat bovendien meer ruimte op uw bureau. Hierdoor krijgt u de mogelijkheid om een ergonomisch toetsenbord en bijbehorende muis te gebruiken om uw laptop te bedienen.

2. Stemt de kijkhoogte af op uw tweede scherm

Het veranderen van de kijkhoogte heeft nog een belangrijk voordeel. Werkt u met een laptop en een losse monitor? Dan zorgt de in hoogte verstelbare laptopstandaard ervoor dat uw laptopscherm en uw tweede scherm op dezelfde kijkhoogte zitten.

3. Zorgt voor ventilatie van uw laptop

Tot slot voorkomt een laptopstandaard dat uw laptop tijdens het werken oververhit raakt. Als u uw laptop plat op het bureau zet, kan deze de warmte die gegenereerd wordt, slecht kwijt. Met een laptopstandaard ontstaat er ruimte tussen de laptop en het bureau, waardoor de luchtcirculatie beter is en de laptop niet snel oververhit raakt.

Een laptophouder kiezen

Met de voordelen in gedachten, kiest u de laptopstandaard die geschikt is voor uw laptop. Houd hierbij rekening met de dimensies van uw laptop en speciale wensen die u heeft. Neem het volgende in overweging:
  • Past mijn laptop op de standaard?
    De laptophouders in ons assortiment zijn geschikt voor laptops tot en met 17 inch.
  • Kan de standaard het gewicht van mijn laptop aan?
    Meestal lukt dat wel, maar enkele houders kunnen laptops tot zelfs 6,8 kg dragen.
  • In hoeverre is de standaard in hoogte verstelbaar?
    Sommige houders hebben maar drie standen voor de kijkhoogte, andere wel zeven.

Gebruik samen met uw laptopstandaard

We adviseren om een extern toetsenbord en een externe muis te gebruiken, wanneer u uw laptop op een standaard plaatst. U bestelt alles voor uw ergonomische werkplek eenvoudig in één bestelling.
 

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik een laptopstandaard gebruiken?

Als uw laptop op een laptopstandaard staat, kijkt u recht tegen het scherm aan in plaats van schuin naar beneden. Hierdoor werkt u in een ergonomisch verantwoorde houding. Daarnaast zorgt een laptopstandaard voor een betere luchtcirculatie rondom uw laptop, waardoor deze minder snel oververhit raakt.

Welke laptopstandaard is geschikt voor mijn laptop?

Houd bij het kiezen van uw laptopstandaard rekening met de afmetingen en het gewicht van uw laptop. In de webshop van 123inkt vindt u laptophouders die geschikt zijn voor laptops tot en met 17 inch. De meeste standaarden kunnen laptops tot 4,5 kg dragen.

Op welke hoogte moet ik mijn laptop zetten?

Met een laptopverhoger kunt u uw laptop op ooghoogte zetten. Zorg ervoor dat u recht tegen het laptopscherm aankijkt als u rechtop zit. Zo neemt u een ergonomische werkhouding aan en voorkomt u dat u naar beneden moet kijken. Gebruikt u een externe monitor naast uw laptop? Zorg er dan voor dat de twee schermen op dezelfde hoogte staan.


Als u nog vragen heeft over het bestellen, bekijk dan of uw antwoord op de 'Vraag en antwoord' pagina staat. Staat uw vraag er niet tussen? Dan helpt onze klantenservice u graag verder.