123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail: informatie@123inkt.nl 
Vragen: 123inkt.nl/help
meer dan 4 miljoen klanten! Sinds 2010 lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

Nu ook de goedkoopste kantoorartikelen

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!

Garantie

  • Vervalt de garantie op mijn printer als ik een huismerk inktcartridge of toner gebruik?
    NEE, absoluut niet

    Het gebruik van 123inkt.nl huismerk inktcartridges of toners heeft geen invloed op de garantie van uw printer of een onderhoudscontract. Het is voor een fabrikant namelijk verboden om aan koppelverkoop (EU-wetgeving en nationale wetgeving) te doen en u te verplichten om het merk cartridges van de fabrikant te gebruiken. 

    Als gebruiker bent u wettelijk gezien volledig vrij in de keuze welk merk inktcartridges of toners u wenst te gebruiken en dat is eigenlijk heel erg logisch. U kiest namelijk ook zelf welk merk scheermesje, koffiepad, benzine of stofzuigerzak u gebruikt. In de regel is dit niet het dure merkproduct, maar de goedkopere variant.

    De wetgeving en uw rechten zijn dus heel duidelijk. Diverse merken hebben verklaringen gepubliceerd dat de garantie op de printer niet vervalt door het simpele feit dat er huismerk artikelen zijn gebruikt. Toch zijn er ook praktijkvoorbeelden van printerfabrikanten, verkopers of monteurs die de consument proberen te intimideren met waarschuwingen over huismerk cartridges of zelfs garantieaanvragen weigeren. Laat u zich nooit intimideren door indianenverhalen want u staat volledig in uw recht. Maak daar gebruik van. 

    Mocht u te maken hebben met een 'enthousiaste' medewerker die garantie weigert, vraag dan altijd om een schriftelijke verklaring met hierin een duidelijke reden voor de weigering en het duidelijke en niet-discutabele bewijs dat het defect in de printer een direct gevolg is van de huismerk cartridge(s). De medewerker weet als u dit vraagt dat hij fout zit en zal u alsnog service bieden. Blijft de medewerker toch weigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij u kunnen adviseren.

Terug Terug naar boven