123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo
123inkt.nl
Nieuw Walden 56-64
1394 PC Nederhorst den Berg
Telefoon: 0294-787123
E-mail: informatie@123inkt.nl 
Vragen: 123inkt.nl/help
meer dan 4 miljoen klanten! Sinds 2010 lid van Thuiswinkel Waarborg

Beste Webwinkel van Nederland

Nu ook de goedkoopste kantoorartikelen

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!

Populaire producten

Kantoormeubels

Bestel kantoormeubels voor een professionele werkomgeving. In ons assortiment vindt u kwalitatieve bureaustoelen en zit-sta bureaus. We hebben ook alle andere benodigdheden voor een complete kantoorinrichting.

1 - 0 van 0

Kantoormeubels

Koop kantoormeubels voor de beste werkplek

Met professionele kantoormeubels kunnen uw werknemers prettiger werken. Het is een goede investering: kantoorpersoneel spendeert immers meer tijd achter een bureau dan thuis op de bank. In onze webshop vindt u professionele bureaumeubels die lang meegaan. Ze zorgen voor een gezonde werkhouding en geven een professionele uitstraling aan het kantoor.

De beste kantoormeubels kiezen

Kantoorinrichtingen staan of vallen met het maken van de juiste keuzes. Het is belangrijk dat werknemers prettig en gezond kunnen werken. Voor het maken van de juiste keuzes is het goed om te letten op deze drie punten:
  • Ergonomie: een ergonomische werkplek zorgt voor gezondere werknemers. Zo verkleint u de kans op ziekteverzuim en verhoogt u het werkgeluk.
  • Afmetingen: voordat u kantoormeubels bestelt, is het belangrijk om eerst naar de afmetingen te kijken. Zo berekent u hoeveel werkplekken er passen in de kantoorruimte.
  • Vormgeving: kijk naar de materialen en kleuren van de meubels. U kunt bijvoorbeeld bepalen of deze passen bij de look & feel van het kantoor.

Ergonomie van kantoormeubels

De arbowet heeft voorschriften vastgelegd voor beeldschermwerk. In deze arbowet staat dat werkgevers hun werknemers moeten voorzien van een ergonomische werkplek. Bij het inrichten van een ergonomische werkplek is het belangrijk om hiermee rekening te houden.

De voorschriften van de Arbowet voor een ergonomische werkplek zijn:
  • Dat de werkplek een bureaustoel en -tafel bevat die in hoogte verstelbaar zijn en voldoen aan de NEN-norm.
  • Dat het beeldscherm en toetsenbord niet aan elkaar vast mogen zitten als werknemers er meer dan twee uur mee werken. Wilt u laptops gebruiken? Bestel dan een los beeldscherm of toetsenbord mee.
  • Het beeldscherm dient van hoge kwaliteit en in hoogte verstelbaar te zijn. 
  • De werkplekverlichting hoort zo afgesteld te zijn dat er een contrast is tussen het beeldscherm en de werkplek. 
Daarnaast zijn er nog ergonomische producten die speciaal ontwikkeld zijn voor het creëren van een ergonomische werkplek voor uw werknemers. Bij de juiste plaatsing van bijvoorbeeld een monitor, toetsenbord en computermuis zorgt u voor een nóg gezondere werkplek.

Tip: wilt u meer weten over hoe u uw werkplek ergonomisch instelt? Lees dan onze blog ‘Hoe werk ik ergonomisch?’.

Kantoormeubels volgens de NEN-norm

In de aanbevelingen van NEN 1824 uit 2010 staat dat u voor elke werkplek in totaal 7 m² moet rekenen. De aanbevelingen zijn gebaseerd op het principe dat werknemers, die langer dan twee uur werken, voldoende bewegingsruimte moeten hebben. Hierin zijn de volgende afmetingen meegenomen:
  • Werkplek per persoon 4 m²;
  • Beeldscherm (plat) 1 m²;
  • Lees- en schrijfwerk 1 m²;
  • Ladekast 1 m². 
Wilt u meten hoeveel werkplekken in uw kantoor passen? Gebruik dan de volgende rekensom: (ruimte in m²) : 7 = het aantal werkplekken dat past.

In de praktijk zien we vaak dat 7 m² per persoon moeilijk te handhaven is. Kantoorruimtes verschillen in grootte: soms is 7 m² ruim voldoende en soms te krap. Onthoud dat deze afmetingen niet verplicht zijn, maar dienen als een richtlijn. Houd er ook rekening mee dat bureaus in de buurt moeten zitten van stopcontacten. Zo voorkomt u een te krap berekende ruimte.

Vormgeving van het kantoor

De vormgeving van het kantoor heeft invloed op de inspiratie en productiviteit van werknemers. De vormgeving gaat o.a. over het kleur- en materiaalgebruik en de verlichting.

Kleurgebruik op kantoor
De intensiteit van kleuren beïnvloedt het gedrag van werknemers. Gedragsonderzoekers bewezen in meerdere testen dat felle kleuren stimuleren en zachte kleuren kalmeren. Door de juiste kleur op de juiste plek te gebruiken, kunt u het gedrag van werknemers een beetje beïnvloeden. Op plekken waar ‘snel’ doelstellingen behaald moeten worden, zoals de salesafdeling, kunt u felle kleuren gebruiken. Op afdelingen waar extra concentratie vereist is, zoals de IT-afdeling, kunt u zachte kleuren gebruiken. Speel hierop in met artikelen uit onze Leitz WOW-serie en het schilderen van muren in de gewenste kleur.

Met materialen bepaalt u de kantoorstijl
Materialen van kantoormeubels bepalen grotendeels de look & feel van het kantoor. Bepaal van tevoren welke kantoorstijl u wilt aanhouden. Meubels van ruwe materialen (beton, steen, metaal, etc.) creëren bijvoorbeeld een industriële werkplek. Kiest u voor houten kantoormeubels? Dan ontstaat er een warme en natuurlijke werkplek. Door met verschillende materialen te spelen, creëert u eenvoudig een werkplek naar uw smaak.

Natuurlijk licht zorgt voor positieve werknemers
Natuurlijk licht zorgt voor een betere nachtrust en gaat depressiviteit tegen. Werknemers die een werkplek hebben met natuurlijk licht, slapen beter en sporten meer. Daarnaast zijn ze tevredener over hun baan en beter gehumeurd. Hierdoor wordt de werkproductiviteit ook hoger. Plaats kantoormeubels dus in de buurt van ramen.

Mogelijk ook interessant voor u

Veelgestelde vragen

Wat valt er onder kantoormeubilair?

Kantoormeubilair omvat alle meubelen die nodig zijn op kantoor. Dit zijn bijvoorbeeld bureaustoelen en -tafels. Daarnaast omvat het ook de kantoorinrichting, zoals monitorarmen, bureaulampen, kapstokken, klokken en ergonomische producten.

Wat zijn de belangrijkste kantoormeubels om te hebben?

Een bureau en een bureaustoel vormen de basis van uw kantoorinrichting. Het bureau en de bureaustoel creëren een comfortabele werkplek voor uw werknemers.

Nieuwe of tweedehands kantoormeubels kopen?

Koop nieuwe kantoormeubels. Dit is vaak een grotere investering, maar u verdient deze altijd terug. Nieuw kantoormeubilair gaat namelijk veel langer mee. Zo voorkomt u dat u over een paar jaar weer kantoormeubels moet aanschaffen. Nieuwe kantoormeubels zijn ook handig als uw bedrijf groeit en u dezelfde meubels later nog een keer wilt bestellen in dezelfde stijl.

Hoe lang gaan kantoormeubelen mee?

De levensduur van kantoormeubels ligt gemiddeld tussen de 6 en 8 jaar. Hierna zijn de meubels meestal toe aan vervanging. Echter is dit compleet afhankelijk van hoe vaak werknemers het meubilair gebruiken.


Heeft u nog vragen over het bestellen van kantoormeubels? Bekijk dan onze 'Vraag en antwoord'-pagina eens. Hier worden veelgestelde vragen beantwoord. Staat uw vraag er niet bij? Dan helpt onze klantenservice u natuurlijk graag even verder.